Vertrek met autocar naar de Meyer Werft. De scheepswerf Meyer werd in 1975 gesticht en is al zes generaties lang in handen van de Meyer-familie. De eerste schepen die in Papenburg werden gebouwd, waren van hout Minder dan honderd jaar later werd het eerste metalen stoomschip te water gelaten, ondanks de spot van de andere constructies die vonden dat ijzer niet kon drijven. Scheepswerf Meyer is één van de modernste ter wereld en laat niet alleen bepaalde van de mooiste en meest luxueuze vrachtschepen van onze tijd bouwen maar ook bakken, passagiersschepen, veeschepen, containerschepen en riviercruiseschepen die over de hele wereld worden ingezet. De werf ligt op 40 km van de kust, het is dan ook dankzij de stuwdam van de Ems dat de schepen de Ems kunnen opvaren en de Noordzee bereiken. Gedurende 1u30 zal een gepassioneerde gids u kennis laten maken met de geheimen van de bouw van deze drijvende monsters. Terug aan boord in de autocar na de sluis van Doerpen of Delfzijl.
OPMERKINGEN
Vertrek met autocar naar de Meyer Werft. De scheepswerf Meyer werd in 1975 gesticht en is al zes generaties lang in handen van de Meyer-familie. De eerste schepen die in Papenburg werden gebouwd, waren van hout Minder dan honderd jaar later werd het eerste metalen stoomschip te water gelaten, ondanks de spot van de andere constructies die vonden dat ijzer niet kon drijven. Scheepswerf Meyer is één van de modernste ter wereld en laat niet alleen bepaalde van de mooiste en meest luxueuze vrachtschepen van onze tijd bouwen maar ook bakken, passagiersschepen, veeschepen, containerschepen en riviercruiseschepen die over de hele wereld worden ingezet. De werf ligt op 40 km van de kust, het is dan ook dankzij de stuwdam van de Ems dat de schepen de Ems kunnen opvaren en de Noordzee bereiken. Gedurende 1u30 zal een gepassioneerde gids u kennis laten maken met de geheimen van de bouw van deze drijvende monsters. Terug aan boord in de autocar na de sluis van Doerpen of Delfzijl.
OPMERKINGEN